- Tapahtumille on annettava vähän enemmän aikaa.
- Kyselevä eteneminen tuottaa hyviä tuloksia.
- On luovuttava musisoinnin aikana annettavista kommenteista. Tällaiset kommentit toistuvat vastaanottajalle epäselvinä ja hämmentävinä.
- Yhteissoitto ei onnistu tavanomaisilla järjestelmillä.
- Opiskelijalle siirtyy vastuuta niin opintojen kuin oppitunninkin etenemisestä.
- Harjoittelun ohjaaminen painottuu.
- Videotiedostojen vaihto ja muut työtavat tulevat olennaisemmiksi kuin perinteisessä luokkahuonetilanteessa.
- Kaiken kaikkiaan: opetustapaa on muutettava, mikä voi olla hyväkin asia. Syntyy uusia pedagogisia innovaatioita. Kollegiaalinen, pedagoginen verkostoituminen tukee opetustyön muutosprosessia.
Lainaan lopuksi Taideyliopiston Sibelius-Akatemian lehtori ja huilutaiteilija Petri Alankoa: ”Nyt on hyvä hetki keskittyä opettelemaan uusia asioita.”